Bu Blogda Ara

24 Ekim 2015 Cumartesi

Bu sefer de evde BİRA yapalım - 2

Bu sefer de evde BİRA yapalım - 2

 Önceki yazımda ilk deneme olarak Polonya köy birasını yapmıştım. Bir sonraki denemem için en basit evde bira yapım metodu olan, konserve kutularda hazır olarak satılan karışıma şeker, su ve maya ekleyerek yapılanı tercih ettim.

İnternette oldukça iyi hazırlanmış bir siteden ilk üretim için gerekli başlangıç kitini ve Pilsner birası konsantresini ısmarladım. Başlangıç kiti, ilk üretim için gereken her şeyi içeriyor:

 

BAŞLANGIÇ KİTİ İÇERİĞİ:
1. Mayalanma Kovası 30 litre kapasiteli, seviye göstergeli beyaz plastik kova.
2. Sıvı Kristal Termometre Kova üzerinde mayalanma sıcaklığını gösteren, etiket tipi termometre.
3. Kova Musluğu
4. Kalıntı Bırakmayan Temizleyici Ev biracılığı ekipman temizliği için, kalıntı bırakmayan toz temizleyici.
5. Durulama Gerektirmeyen Arındırıcı Ev biracılığı ekipman arındırma için, durulama gerektirmeyen mikroptan arındırıcı sıvı.
6. Hava Kilidi Mayalanma kovasına hava girişi sonucu oksitlenme ve mikrop bulaşmasını engelleyen hava kilidi.
7. Şişe Doldurma Çubuğu Yay mekanizmalı, musluk ucuna takılan ve şişeleri dipten doldurmayı sağlayan doldurma çubuğu.
8. Karıştırma Çubuğu
9. Konserve ve bira açacağı
10. Şişe Kapağı Kapatıcı ABS plastikten iki kollu ve mıknatıslı şişe kapağı kapatıcısı.
11. Bira Şişesi Kapakları Piyasadaki gazoz kapaklarından farklı olarak plastik conta kısmı PVC içermeyen, bira için özel üretilmiş, 100 adet şişe kapağı.
12. Şişe Fırçası Bira şişelerini temizlemek için gerçek kıldan, naylon içermeyen, uzun ömürlü kıl fırça.
13. Bira Yapım Kılavuzu Bira kiti ve yapım seti kullanarak bira yapımını anlatan, 20 sayfa resimli ve detaylı kılavuz.
 



 
 Bu başlangıç kiti ve Pilsner Bira Kiti ile 3 hafta içinde 23 litre bira imal edilebileceği yazıyordu. İmalata başlamadan gelen tüm malzemeleri Kalıntı Bırakmayan Temizleyici ile temizledim ve Durulama Gerektirmeyen Arındırıcı ile mikroplardan arındırdım. Bu arındırma çok önemliymiş şerbete veya biraya mikrop karışması prosedürü ve birayı bozabilirmiş.

Arındırma ve süzdürme sonrası 2 litre kadar suyu kaynatıp hazırda beklettim. 500 gr şekeri de tartarak hazırladım. Şekeri, toz malt karışımını (500 gr şeker yerine - tadı yoğunlaştırmak için) ve 1-1,5 litre suyu mayalama kovasına koyup, çözülene kadar karıştırdım.
 
   
  

Şeker karışımı iyice çözüldükten sonra, daha önce sıcak sıda sıvılaşmasını sağladığım konservedeki şıra konsantresini ekledim.
   
 
Sıcak şırayı çok köpürtmeden (tadı bozulurmuş) yavaşça eriyinceye kadar karıştırdım. Tamamiyle eridikten sonra önümüzdeki iki haftayı geçireceği, sakin ve karanlık yere (saunaya :) ) taşıdım. Burada damacanadan oda sıcaklığında su ekleyerek toplam 23 litreye tamamladım. Bu sırada şıra da soğumuş oldu ve 25°C'a geldi. Sonra kapağı kapatıp, sıvıyı çalkaladım ki sıvı içine maya üremesi için gereken oksijeni alsın.
 
 Sıcaklığı kontrol ettikten sonra köpükleri kenara çekip, kit içinden çıkan mayayı yüzeye serptim. Bundan sonrası sadece kapağı sıkıca kapatıp, hava kilidini takmaktı. Hava kilidi, içine konulan su sayesinde mayalama kovasına hava girmesini engelliyor ama CO2 çıkışını da sağlıyor.
 
    
 Bundan sonrası sistemi 2 hafta boyunca rahat bırakmak. Arada gelip gaz çıkışını ve kova sıcaklığını (üzerine yapışık şerit termometre var) kontrol etmekte yarar var tabii.
 
Hemen 2 saat sonra kuvvetli bir gaz çıkışı başladı, maya iyi çalışıyor anlaşılan.
 
 

İki hafta sonra şişeleme ile ilgili yazımı da buradan paylaşacağım.







2 yorum:

  1. Resmen süper olmuş. insanın nevsini gıdıklıyor bu bira :)) ben dolumda sorun yaşıyordum www.sividolummakinasi.com dan dolum aleti aldım. 2 dakikada bir sürü dolduruyorsun artık tek tek doldurmaya son. :))

    YanıtlaSil
  2. Bu kiti nasıl temin edebilirim

    YanıtlaSil