Bu Blogda Ara

30 Mart 2017 Perşembe

Erişte makinesinden malt değirmeni yapma projesi

Tam Tahıl üretim için gereken malzemelerden biri de değirmen.
Bu ihtiyacı da ucuz yollu halletmek için biraz İnternet araştırması yaptım ve erişte makinesini değirmene çevrilebildiğini gördüm.
Evde bir yerlerde boş duran bu aleti bulup inceledim ve gerçekten de olabileceğini düşündüm. Hemen iki silindiri söküp, taşlama makinesi ile kanallar açtım ve tekrar geri monte ettim. Tahıl ile denemeler çok başarılı, aletin silindir aralığının kolay ayarlanabilir olması ve dişli sistemi ile iki silindirin de birlikte dönmesi bence çok avantajlı. Malt hunisi olarak da 10 litrelik PET şişeyi kesip, üstüne monte ettim.
Yaklaşık 1,5 saat içinde tüm proje tamamlandı. Maliyet olarak da İnternette 80-90 TL satılan bu erişte aleti bence uygun.












Otomatik alternatif metin yok. 


1 yorum:

  1. bu erişte aleti nerden bulunur

    unsal avcıoğlu unsalmd@yahoo.com

    YanıtlaSil