Bu Blogda Ara

30 Mart 2017 Perşembe

"Das Makine 2.0" - Kaynama kazanı projesine devam

İlk kazanımın toplam kapasitesi 23 litreydi, bununla sonuçta 12-14 litre bira elde edebiliyordum. 6-8 saat uğraşılınca bu sonuç biraz az geldi tabii. Bunun üzerine daha büyük bir tane yapmaya karar verdim.
 
 İlk olarak  36 litrelik bir çay kazanı bulmak gerekiyordu. En zor bu kısım, çünkü sıfır olanlar 400-500 TL, ikinci el ise çok zor bulunuyor. Uzun aramalar sonucunda temiz ve uygun fiyatlı bir tane buldum.
 
Daha önce iç süzgeç olarak kullandığım tabansız tencereden o fiyata tabii ki bulamadım. Bunun üzerine Ankara'da imalat yapan birinden uygun boyda bir tane sipariş ettim. Alt süzgeci 800 mikron delikli ve çıkarılabilir şekildeydi.
Bu sefer termostatın kesinlikle elektronik olmasına karar vermiştim. Sevgili dostum Erkin bana çok gelişmiş bir tane hazırlayabileceğini söyledi, çalışmalar sürerken fazla beklememek için bir tane de Çin'den sipariş ettim. PID kontrollü, probu ve SSR'ı dahil olarak geldi, ben de kutuladım.
 
Kazana yapmak istediğim bazı ekler vardı, mesela daha alt seviyeye bir musluk yerleştirmek ve ısı probunun gireceği bir Thermowell takmak. Bunlar için özel matkap uçları almıştım, kullanarak delikleri açtım. Musluğa Bazooka denen filtreyi de taktım. Böylece yeni aldığım pompaya kaba parça girmeyecekti. 
        
 
Yeni aldığım pompayı da Camlock sistem ile bağladım musluğa.
 
 

 
 
  
 
 
 

 
 
 
 
 
 
Ayrıca süzgecin içindeki maltı karıştaracak bir sistem de yaptım eğlence olsun diye :)
 
 
 
Sonuçta yine güzel çalışan, daha geniş hacimli bir kazanım oldu.

 


2 yorum:

  1. Eski kazanın üstüne ek yapsan yeterdi bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl ek yapacaktım? Parça mı kaynatacaktım?

      Sil